TEMA 3: COMUNICACIÓ A INTERNET


Volguts internautes, 


Com heu començat l'any nou? 2019 vindrà carregat de nous reptes i hem d'estar preparats per a afrontar-los ✌


I una de les millors maneres d'afrontar un repte és ajuntar-te amb bons aliats, no creieu el 
mateix? Per això, l'entrada de hui té relació amb les xarxes socials. He estat informant-me de les noves tendències. Per a començar, definiré que són, encara que molts de vosaltres no tindreu cap dubte: "És una comunitat d'informació a través d'una plataforma virtual." 

La història de les xarxes socials va lligada amb la història d'Internet. Internet es va començar a utilitzar a mitjans dels anys 90 i es va començar a fer popular. Els primers espais webs dedicats a fomentar les relacions entre amics sorgeixen entre els anys 2001 i 2002. Però és a partir de 2003 quan es fan populars, amb l'aparició de xarxes com Myspace. Que temps aquellos... 
>
Ara bé, hi ha dos grups:
  • Horizontals, dirigides a tot tipus d'usuaris, com ara Facebook, Instagram, Twitter, etc.
  • Verticals, que es basen en un tema i aspiren a reunir a un gran nombre d'usuaris, per exemple LinkedIn.
Però, l'origen i el poder de les xarxes ho trobem en este vídeo.


Doncs, hem estat veient els diferents tipus de xarxes socials i hem reflexionat sobre l'ús d'aquestes, com a eines d'aprenentatge, i sobre tot, com a instrument per a la comunicació interpersonal i la difusió d'informació. A més, hem de parlar dels avantatges i inconvenients que es poden generar  a les xarxes socials amb la finalitat de conscienciar-nos i poder transferir-ho al nostre voltant. 


Esta entrada, dóna pas a un recordatori, les netiquetes. Per mitjà del següent enllaç, https://www.lavanguardia.com/encatala/20160803/403651485057/leducacio-demana-pas-a-les-xarxes-socials.html vos remet a un article relacionat amb les bones maneres d'escriure en les xarxes, tema que també volia tractar en esta ocasió. 

En la gran diversitat de xarxes socials, no coneixia redAlumnos. És una plataforma de formació que posa en contacte professors i alumnes i facilita la labor docent. En ella, els professors impartixen cursos online i recolzen les seues classes presencials. Este entorn afavoreix la interacció i motiva els estudiants que opten per esta via. 

Des del meu punt de vista, seria bo treballar amb xarxes socials en l'aula sempre que el fi siga educatiu. En aquest cas, la meua proposta seria Edmodo.
És una plataforma tecnològica, social, educativa i gratuïta que permet la comunicació entre alumnes i els professors en un entorn tancat i privat a manera de microblogging, creat per a un ús específic en educació. 

A més, amb esta xarxa social puc posar en pràctica la metodologia de gamificació, una tècnica d'aprenentatge que arriba a traslladar la tècnica dels jocs a l'àmbit educatiu a fi d'aconseguir millors resultats i incentivar als alumnes. Per exemple, posaría insignies al millor comentari, amb esta tàctica buscaria motivar els alumnes perquè estos s'esforçaren a ser els millors i aconseguir la major puntuació. 


Per a concloure esta entrada dedicada a les noves tecnologies, m'agradaria compartir amb tots i totes una xicoteta reflexió sobre la tecnologia mòbil. 
Últimament, s'estan succeint les notícies sobre la prohibició de l'ús dels telèfons mòbils dins de l'aula, o inclús dins dels centres educatius. Dels molts avantatges que oferix l'aprenentatge electrònic mòbil, m'agradaria destacar dins dels models d'ensenyança-aprenentatge els següents: multifuncionalitat, portabilitat, ús personal, motivacional, flexibilitat, immediatesa i ubiquïtat. 
Tinc el ple convenciment que en educació estem en un moment crucial. Un moment important en què caldrà decidir-se per dos models: el model d'escola tradicional, centrada en el professor o el model d'escola productora i que posa l'interés en l'alumne i el seu aprenentatge. En este sentit, el m-learning es convirteix en una oportunitat per aprendre de manera diferent en qualsevol moment i en qualsevol lloc. 
Personalment, no prohibiria l'ús dels telèfons mòbils en l'aula, els entenc com un recurs educatiu més, com un ordinador portàtil, manejable i altament atractiu que ens servirà per a desenrotllar certes competències molt necessàries hui en dia, a més de suposar una dosi extra de motivació per als nostres estudiants. Com qualsevol altre recurs educatiu, els professors hauríem de saber com usar-ho i establir certs límits, tal i com es fa amb altres eines.

Per a predicar amb l'exemple he començat a utilitzar les xarxes socials, en aquest cas Twitter. Si esteu interessats en les TIC, podeu seguir el fil del hashtag #TILCiTIC. Els meus tweets han sigut els següents: 

  • En la meua investigació sobre recursos TIC en l'aula aconselle visitar diferents webs: Didactalia, KeoK12 i Tiching. Totes oferixen un gran ventall de recursos per a les diferents etapes educatives.
  • "Les TIC contribuïxen a la novetat, la qual afavorix l'atenció perqué activa la curiosidad que és un tren natural en els sers humans i implica una emoció positiva. (Waelti, Dickinson i Schultz, 2001)
Espere haver-vos divertit amb les meues aventures i desventures.
Ens trobrem a la pròxima.
Ànim i continuar navegant. 😊😊

Una salutació,
Nazaret


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TEMA 2: La llengua i les TIC

TEMA 4. Informació a Internet

Tema 4. Informació a Internet