Tema 7: Experiències TIC a l'aula.

Bona vesprada internautes 🙋🙋🙋

Entrem en la recta final d'aquesta aventura, en el camí, hem trobat varietat de coneixements i hem viscut quantitat d'experiències distintes que han enriquit el nostre procés d'ensenyança-aprenentatge com a docents. 

Durant aquesta setmana, hem vist diferents exemples d'allò que podem fer a l'aula amb les TIC, és a dir, experiències didàctiques en les quals les TIC seguixen un dels recurs utilitzats en el procés d'ensenyança-aprenentatge. Per tal de conèixer algunes propostes, he accedit a la web "Intercanvi d'experiències TIC" on apareixen nombroses activitats i es treballen determinats continguts de diverses assignatures o determinats temes que poder ser interessants per als alumnes. 


Per exemple, en l'experiència "la boca i els dents", els xiquets i xiquetes de primària poden aprendre com són els dents, quines són les seues funcions, com tenir-ne cura i, al mateix temps, es contribueix a desenvolupar determinades competències, com la de la autonomia i iniciativa personal, entre altres. També apareixen moltes experiències  relacionades amb la creació de blogs on, tant alumnes i professors, pengen el que fan dia després de dia a classe, per donar a conèixer diferents activitats del cicle.  Encara que este apartat estiga enfocat a educació primària, vos aconselle que ho visiteu, sempre es poden agafar idees i aplicar-ho als nostres nivells educatius. Tot coneixement suma.
A més, he vist com diferents alumnes treballen diferents continguts mitjançant l'ús de la pissarra digital. D'aquesta manera, l'alumne participa de forma activa en el seu procés d'ensenyament-aprenentatge d'una manera divertida  i adequada al seu entorn social, un entorn digitalitzat.
Si haguera de triar un projecte de tots els que he pogut veure, em quedaria amb el que han fet els alumnes de l'escola Manyanet de Molíns del Rei (Barcelona). Es tracta del projecte Viquilletra, una plataforma on els alumnes treballen la competència lingüística, la lectura, l'escriptura, l'autonomia personal i la competència d'aprendre a aprendre, a través de la realització d'una enciclopèdia de personatges literaris. Un bon exemple per a treballar a classe el booktrailer, doncs en el següent vídeo podem veure que crear amb aquesta aplicació.

Per tal que les experiències didàctiques es duguen a terme amb eficàcia s'ha de tenir en compte altres qüestions com: l'organització de l'aula (maquinari), els programes i aplicacions webs que s'utilitzen (programari) i algunes consideracions pedagògiques. 

Quant a l'organtzació de l'aula, m'agradaria trobar-me, com a professora en un centre escolar, amb un aula mòbil que continga tot el necessari per a poder traslladar els equips d'un lloc a un altres dins del centre. No obstant aixó, si el centre no dispossara d'aquestes facilitats, l'aula d'informàtica és una altra opció, però on els ordinadors estigueren disposats en forma de rectangle per tal que el professor puga supervisar, en tot moment, les activitats que estan fent els alumnes.

Amb aquestes reflexions, tancaríem el penúltim tram d'aquesta aventura.Espere que estiga sent gratificant i que, al final, arribem a bon port. 

Salutacions,


Nazaret.😉


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TEMA 2: La llengua i les TIC

TEMA 4. Informació a Internet

Tema 4. Informació a Internet